tisdag 8 februari 2011

Like back in the days...

Kära vänner och trogna grannar!

Jag kände att det räckte med gårdagens video, vill inte skämma ut mig mer. Haha! =P Har flummat runt med lite dialekter idag och kommit fram till att Småländsk dialekt är sjukt fult! Så därför avstår jag från att göra fler videoblogginlägg.

Skolan stod på schemat idag, men egentligen var vi inte "tvungna" att vara där förrän klockan 13:15, men vi i min grupp hade bestämt att vi skulle ses redan klockan 10:00. Det där med självdisciplin var det ja. Sämst! Men jag kom till skolan 10:25, så jättesen var jag ju inte. Vi jobbade lite på en uppgift som vi ska göra och lämna in nästa eller näst nästa vecka. Självklart blev det lite flum, snack och så, men det hör ju till ;). Därefter hängde jag på Jenny och Sarah till stan där de letade lite kläder =P. Miss thoose times in Kalmar med Malin och Amanda faktiskt när jag tänker tillbaka! Men gött häng var det i alla fall!
Under shoppingrundan
Sen tillbaka och åt. Därefter var det seminarie i Juridik i butik 2 som stod på schemat. Det ämnet får mig alltid att tänka till och se tillbaka på händelser och vad som kan hända, vad som kunde hänt istället om man gjort si eller så. Tankeställare är alltid bra anser jag! Så nu blir det till att skärpa sig lite extra när jag är på jobbet, och för övrigt annars också givetvis! Som det där med självdisciplinen till exempel.

Tja, sen har jag inte gjort så jättemycket mer. Lagat lite mat. Eller, en omgång med couscous-sallad med ruccola, crabfish, halloumi och gurka. Och så en rejäl omgång med Spagetthi och köttfärssås. Sen insåg jag, när jag väl gjort klar all mat att; Jag har bara en matlåda att lägga maten i, och ca tre portioner med mat! Hmm! Fixa och trixa lite.. Eller sparsam, samlare, skräp grejs... you name it! Jag hittade några burkar att ha de övriga portionerna i! Det där "bra att ha" kom verkligen till nytta ;-) Haha!
Nu efteråt så har jag haft ett långt samtal med Amanda och ett lite kortare med Stephanie =) Alltid lika gött! Tack och lov för skype säger jag bara! I och för sig, så spelar det ingen roll för min del, eftersom jag ringer gratis =P haha, men men.

Imorgon är det jobb och plugg som gäller. Jobbar mellan 12-17, så en rätt så soft dag. Men har en del plugg att ta igen, så blir till att (försöka) gå upp i tid imorgon och hem och plugga efter jobbet.
Well, dags att göra sig i ordning för kvällen! =)
True that
Signar ut, slut!

Inga kommentarer: