måndag 7 februari 2011

Sunday, oh bloody sunday...

Kära vänner och trogna grannar!

Då har plötsligt hela helgen passerat. Både skönt och tragiskt. Skönt för att man får återgå till vardagen och leva som en zombie. Tragiskt för att man vet att man kunde ha gjort så mycket vettigt istället! Men nu är det som det är, och det är ju faktiskt måndag imorgon!

Ifag, vad har jag lyckats åstadkomma? Hmm, inte speciellt mycket. Det har liksom bara varit en sådär lät dag. Men när jag väl vaknat till liv och gjort mig i ordning, så tog jag mig en promenad. Men till skillnad från folket hemma i Småland som gjorde samma sak, så sken faktiskt inte solen här på västkusten... det var gråmulet... men ändå skönt med lite frilägen luft och utforska Alingsås lite till :P.
Jag slutade min promenad med en sväng förbi Maxi och handlade lite och köpte några lotter till min granne som fyllde år idag :).

Därefter blev det lite bråttom, jag hade ju inte ätit mer än frukost idag, och vid fyra skulle jag in till grannen och äta lite tårta! Och klockan var för tillfället ca halv-tjugo i fyra :P. Som tur vad hade jag planerat tidigare i veckan att låga enkel och god mat idag.
Sagt och gjort! På ca tio minuter, en kvart slängde jag ihop en räcker pastasallad! Ingredienserna blev tärnad, stekt halloumi, tomater, gurka, ruccola, majs och crabfish! Sjukt gott alltså! :D fräscht!

Sen hann jag in till grannen i tid, åt lite tårta och hade det gött. De hyrde även en bil nu över helgen, så vi tog en tur i den också :P haha. Skoda Superb, sjukt go bil att både åka och köra! Det blev en sväng till både Partille och Götet, haha.

Tja, flickor och pojkar. Som sagt, det är måndag imorgon (idag?!), så nu ska jag sova, för det är skola som gäller. God natt! :)

Signal ut, slut!
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer: