måndag 16 maj 2016

En sommar i Sverige....

Kära vänner och trogna grannar!

Dagen med stort D har kommit.
Jag är tillbaka i Sverige!

Efter mycket om och med, fram och tillbaka så har jag tagit beslutet att ta mig tillbaka hem.

Allting har sin tid och alla kapitel i livet är olika långa och för med sig olika lärdomar.
Mitt mål med min flytt till London blev uppfyllt: Jag testade att bo där och i mitt minimum av ett halvår dessutom. Jag hade bostad och jobb, goa kollegor och fina vänner.

Men jag hade en känsla redan i julas att det kanske var dags att bege sig hemåt. Och ja, det är mycket familjen som drar mig tillbaka (på ett bra sätt skall tilläggas), mina bästa vänner och såklart också att Sverige är just... Sverige! Vackert, härligt och alldeles underbart! En sommar i Sverige är ju bara helt fantastisk, även om London inte heller är allt så pjåkigt.

Men i ärlighetens namn. Ekonomiskt sett, så har nog det här varit det absolut sämsta jag har gjort i mitt liv hittills. Till och med värre än att köpa och äga min bil! På intet sätt så att jag ångrar det, nej nej, snarare ser det som att det är gjort och avklarat och nu kan jag gå vidare med vetskapen om hur det är att bo i London. Det ÄR verkligen så dyrt som alla har sagt innan och försökt avstyra mig från att flytta dit. Jag förstår det nu såhär i efterhand (blundade väl lite för det innan). Men har jag väl bestämt mig för något så kan jag sällan släppa det förrän jag har gjort det eller då det är för sent.

Det blir trots allt en sommar i Sverige! Som jag ser fram emot den!

Signar ut, slut!

Inga kommentarer: