torsdag 25 mars 2010

Confused and in vain...

Kära vänner och trogna grannar!

Här sitter jag nu, en torsdag och känner inget annat än ångest och ängslan. Det har blivit en lite halv depp-dag...
Den började ändå väldigt bra, sov lite extra, utan att missa varken frukost eller den rätta bussen. Väl på bussen så blev det musik och läsa i Engelskaboken (Twilight), och klev av bussen och solen sken. "En bra dag... " Tänkte jag nog allt för mig själv medan jag promenerade in mot lektionen.

Samhälle A har stått på schemat idag, och liksom alla andra sådana lektioner så var den väldigt intressant och lärorik. Men hela dagen förstördes på rasten.... Tänk att bara några sekunder kan få en att dö lite halvt inombords. Vår mentor kom medan hela klassen satt i Cafetérian och pratade, åt och spelade kort. "Ni började er lektion för 10 minuter sedan och läraren är irriterad!" Alla reste sig snabbt och lika förvånade över att vår 20minutersrast gått så fort... Därefter så hade hon lite blanketter att dela ut, däribland så ropade hon upp mitt namn, innan man begav sig ner mot lektionen igen. "Jaha, är det dags för utvecklingssamtal igen?!" var min tanke.
Men lappen var något helt annat... Där stod ens ogiltiga frånvaro. Jag hade hela 24,1% ogiltig frånvaro. Jag fick genast en stor klump i både hjärta och halsgrop. SÅ Mycket frånvaro?! Det kan inte stämma! FÅR INTE STÄMMA! Så med tunga steg halvspringer man ner till lektionen igen. Visst, jag har råkat försova mig några gånger, men jag har väl fasen inte varit borta Så mycket?! Någon gång på körskolan med, och lite mer kommer det bli, för nu är jag så nära körkortet att jag nästan kan känna det i handen...
Jag får ta och prata med mentorn imorrn om saken, för jag mår ärligt dåligt över det =(. Känns just nu som om jag sjunger längre och längre ner i köksstolen. Visst är jag 18, men jag borde kanske förklara för mor och far? Vi har alltid pratat om allt som rör skolgång; framgång som motgång... men vill nog ha lite mer kött på benen innan jag kan förklara detta.

Det kommer bli ett prov alternativt hemtenta på religionen och jag är kluven över vad man ska välja, så kör på båda två.
Men i alla fall efter lektionen så åt jag lite mat i skolan och tog sedan bussen till Oskarshamn. Där var det dags för att gå till frisören för en ny frisyr (ny och ny, men få bort en hel del hår i alla fall). Såhär blev resultatet =) skönt att ha kort hår igen...

Därefter så blev det en liten sväng till jobbet, min ena kollega ska tydligen inte sluta, det hade kört ihop sig lite i Stockholm...

Därefter så blev det en lite mer rejäl lunch på Chill Out, eftersom jag bara åt lite i skolan. Då åt jag detta; Grillad Sandwich med kyckling och bacon, med lite salta chips =P. Det var gott och välbehövligt! Pratade lite med ägaren med, då jag åt där i princip varje dag under min praktik på jobbet =)

Sen så började jag promenera bort mot posten, för att få åka bil hem. Det var skönt med en promenad, inte för att det hjälpte att rensa tankarna, men skönt med lite luft i lungorna och träning för benen.
Har inte ätit något sen jag kom hem, och planerar inte för att göra det nu heller... Jag orkar helt enkelt inte. Men jag har skrivit klart Engelska C uppgiften som vi har tills imorgon. Jag fattade väl inte direkt allt, men svarade på det jag kunde. Vi får se vad som sker på den lektionen imorrn.

Då ska vi även Alexandra (projektarbetet) och jag fotas till mitt omslag, eftersom jag tänkt att båda skall vara med där =). Sen blir det körskolan, lunch och Engelska.

Det känns som att det är så mycket som skall göras, och känns som om jag får magsår varenda dag, har så in i bänkens ont i magen jämnt!
I helgen blir det jobb, troligen lite fest och gospelkören så klart!
Men nu ska jag hoppa in i duschen och glömma alla problem för ett tag och sedan blir det till att läsa lite och somna in....

signar ut, slut!

Inga kommentarer: