måndag 18 februari 2019

Ljusare tider framåt

Kära vänner och trogna grannar!

Som läget är nu, har jag blivit uppsagd på grund av arbetsbrist. Jag har en hyfsat lång uppsägningstid och gott stöd med både trygghetsråd och inkomstförsäkring. Så jag sitter rätt lugnt i båten. Men inser nu efter att ha varit hemma i ca en vecka, hur jäkla rastlös jag är. Blir oinspirerad, något tröttare än vanligt och så lite tjurig på det... Jag är inte gjord för att ha lite att göra.

Jag avskyr att ha denna känslan i kroppen. Det är som att den bara gör att man känner sig nere. Nej, det här får vi se till att råda bot på! Jag var på gymmet en sväng idag, trots att jag inte hade någon motivation.

Men jag försöker hitta de punkterna som ger motivation. Vad skulle kunna motivera mig att gå till gymmet?
-Få en snyggare kropp, som givetvis samtidigt är funktionell (dvs. som gör att mina höfter inte krånglar etc.)

Det är inget som går över en natt, utan kräver hårt arbete, en bra kosthållning och konsekvent träning och inte bara lite då och då.

 Och på tal om kosthållning, så bör man då inte hålla på och äta massa onyttigheter. Marängtårtan till vänster bakade jag och min farmor till min brors födelsedag. Galet gott, men dang så onyttig...

Allt med måtta. Jag tror inte att dieter är vägen att gå för att nå en långsiktig, hälsosam livsstil. Det kan fungera i perioder, men är definitivt ingen "quick fix" eller hållbarhet i det.

Men nog talat om tråkigheter!
Nu blickar vi fram mot en vår och sommar - ljusare tider!
Tid för att njuta, träffa folk, ta en dejt i solnedgången med en god drink och lära känna någon ny!

Nya tag och en mer positiv inställning, eller hur?

Signar ut, slut!

Inga kommentarer: