onsdag 12 januari 2011

Ännu en dag...

Kära vänner och trogna grannar!

Jaha, då sitter man här i vardagsrummet igen =P. Men idag har jag faktiskt gjort lite mer vettiga saker, eller ... ja, att gå ut på stan räknar jag som att göra något nyttigt, istället för att sitta inne hela dagen. Jag gick visserligen upp ganska sent idag igen, men vad gör det egentligen när man är ledig?
Jag har gått runt i massor med olika i jakt på något att köpa, men ICKE! Eller, ja det finns ju alltid något man kan köpa, men jag har börjat kunna tygla mitt köpberoende, tro det eller ej! Jag hade lika gärna kunnat skriva:
"RUTAN SLÅR TILL IGEN!" , men lät bli att köpa flera rutiga skjortor. Hittade en blå som passade bra, men lät faktiskt bli... duktigt va?! Jag hittade en tröja på MQ, som var på rea, eller nej, två stycken faktiskt. Men den ena var lite för liten och den andra, tja har jag inget egentligt behov av.

Jag letade även gardiner idag, för jag skulle behöva nya i mitt sovrum. Men det gick inte speciellt bra. Jag hittade eventuellt några inne på Hemtex, men vete tusan. Jag får ta mig en tur imorrn också och kolla igen, samt går till Jysk och så. Jag gick även in en liten sväng på jobbet för att köpa ett mobilfodral till kusin vitamin, och prata lite med chefen. Himla bra jobb, chef och kollegor jag har! =)

Vad har jag gjort mer? Jag har tvättat lite, varit inne hos grannen och chillat, druckit te, lånat deras bil till Maxi och handlat. Utan bilen hade jag fått släpa kassarna hem... Tack supersnälla ni! =D

Men imorgon ska jag in till stan igen som sagt. Då ska jag lämna ett schema till chefen, så att vi kan se om jag får några tider att jobba, för pengar behövs ju alltid! Så, jag ska ta och lägga mig nu tror jag, kanske läsa en bok lite grann...

Så sov gott!
 Carola – Ännu en dag


Signar ut, slut!

Inga kommentarer: