torsdag 13 januari 2011

En lång dag på stan blir jobbigt för en med pensionärsleder....

Kära vänner och trogna grannar!

Då har ytterligare en dag gått, en av årets 365 dagar. Men fy vad deprimerande det lät xD Haha. Det blev ju en bra dag tillslut tycker jag, så inget mer depp här inte!
Jag sov visserligen ganska länge idag också, men har ändå fått några ärenden gjorda =). Jag hade ont i min jäkla pensionärshöft idag också, men jag begav mig ändå ut på stan. Jag har faktiskt nästan gått runt hela Alingsås idag. Eller, tja, jag har gått mycket, från butik till butik. Jag var inne en liten sväng till jobbet för ett litet ärende. Men var främst i jakt efter nya gardiner till mitt sovrum, men ärligt så tycker jag det är närmast omöjligt?! Jag har inga som helst problem med att köpa inredning, hyllor, kuddar, lampor... Men gardiner är en annan femma!

Jag var inne på Hemtex, några andra små textilbutiker, Jysk och Ö&B...  Inga framsteg på den fronten... Det blev en kudde istället som passar in i mitt övriga färgschema i lägenheten ; turkos . Passar utmärkt i min soffa! =). Jag fick tillbaka lite pengar för en hylla jag köpte till badrummet, som de prissänkt och köpte därför (i sann shop-o-hollick anda) ett påslakanset istället! (som inte går i samma tema som övriga lägenheten...)
Dagens inköp
Det syns inte på bilden, men kudden är turkos och färgerna på påslakansettet (till vänster) är grönt, vitt och svart. Lite dåligt ljus, vilket gör att min webcam tar lite sämre bilder, of course.

Jag köpte mig även under dagen en vaniljlatte och en chokladmuffins, gick till biblan och läste och fikade. Det straffade sig senare i och med en laktoschock, tror jag. För när jag närmade mig hem, så fick jag en fruktansvärd magvärk... Jag tror att det var vanlig mjölk i den latten... Som jag sa till en kompis, det kan tänka ha gjort lika ont som en gravid kvinna som har värkar. Kanske till att ta, men ont gjorde det!
När jag väl kom hem så gick jag över till grannen också en sväng. Just det, min brandvarnare började blippa inatt, för att batteriet är slut. Jag lade den i min garderob i ett täcke. Hur som haver så när jag väl öppnade upp den, så var det tre knappbatterier. Jag har bestämt mig för att köpa en ny istället. Säkerligen lika billigt.
Jag har under dagen köpt färska frallor som förtärdes med grannarna till kvällsmat över en mugg te =). Myys! Fast sen kom magvärken igen. Mensvärk någon?!

Hur som haver, har även haft ett mysigt samtal med Miss S, en liten update ;).
Imorgon blir det jobb mellan 13:30-18:00, sen blir det lite kalas hos grannen! =D YEY!
Så nu blir det god natt peeps!

Signar ut, slut!

Inga kommentarer: