fredag 19 augusti 2011

Om den där doften som bara berör...

Kära vänner och trogna grannar!

Idag tänker jag tillbaka och minns...

 Carola – Du omsluter mig
 (När saknaden är stor.... spellistan med låtarna för tillfället. Luta dig tillbaka, och minns du med...)
Saknad...
Tänk vad en doft kan röra upp så många minnen... Leda till så många tårar...


Idag fick jag ju hem några trasor att torka fönstrena med. Jag var bara tvungen att kolla. Kan det vara... Nej, så kan det inte vara... Men jo, det stämde. 
En doft av Mormor... Jag tror inte jag kommer tvätta några fönster med de här. Jag sätter mig hellre i stilla ro, och luktar på trasorna. Och minns.... Minns allt, allt bra som DU gjort. Allt som du gav. Glädje, musik och framförallt; Kärlek, i överflöd... 


Jag önskar så, att du fortfarande fanns vid liv... Jag vet hur stolt du hade varit. Hur glad du hade varit. Och just nu, så hade jag bara velat krama om dig, och aldrig släppa taget! Bara känna din närvaro.


Jag minns det som igår... alla de gånger man var hemma hos dig. Just nu saknar jag det faktum att du nästan aldrig slutade prata! Haha! 
En varm sommardag, på din altan med hemmagjorda bullar, lite saft... en sommarbris, solens strålar som värmde, och dig i stolen bredvid.


Just nu sitter jag och nästan stortjuter. Det sticker jag inte under stolen med. Visst, jag gråter över det faktum att du inte längre är här, och den orättvisan gör mig så ledsen. Men det jag verkligen gråter för, är alla minnen och den glädjen som du skänkt mig. För oavsett var i livet jag är, eller hur gammal jag än kommer bli, så har jag och kommer alltid att ha bra minnen av dig. Och det kan ingen, INGEN ta ifrån mig!

Who can say for certain
Maybe you’re still here
I feel you all around me
Your memories so clear

Deep in the stillness

I can hear you speak
You’re still an inspiration
Can it be (? )
That you are mine
Forever love
And you are watching over me from up above

Fly me up to where you are

Beyond the distant star
I wish upon tonight
To see you smile
If only for awhile to know you’re there
A breath away’s not far
To where you are

Are you gently sleeping

Here inside my dream
And isn’t faith believing
All power can’t be seen

As my heart holds you

Just one beat away
I cherish all you gave me everyday
’cause you are mine
Forever love
Watching me from up above

And I believe

That angels breathe
And that love will live on and never leave

Fly me up

To where you are
Beyond the distant star
I wish upon tonight
To see you smile
If only for awhile
To know you’re there
A breath away’s not far
To where you are

I know you’re there

A breath away’s not far
To where you are 

 

Men som sagt: Glädje. Lycka. Musik. Kärlek.
Och vid såna här tillfället, inser i alla fall jag; att livet är så mycket mer än det som går att ta på. Ta vara på de dina! Kompisar, vänner, släkt och framförallt; Familjen!

Tänk vad mycket känslor en liten trasa med en välbekant doft kan ställa till med...

Signar ut, slut!

Inga kommentarer: