torsdag 18 augusti 2011

Om ett leende på läpparna...

Kära vänner och trogna grannar!

Jag kör på en liten summering av gårdagen och dagen.


Mums!
Plugg och gott!
Awesome! Haha!

 Plugg-mumset består av en STOR mugg te och en liten skål med; mango, hallon, yougurth med honung och mjökchoklad riven över! Och så lite plugg. "Äppelmos", en awesome reklamartikel i väntan på friseringen igår, hahahahaha! Är den inte klockren så säg?! Och så gårdagens middag-nånting; stekt kyckling with a taste of curry/basilika på en bädd av pasta! Haha, och det var inte illa, inte illa alls må jag få säga!

Idag... Dagen med stort D, men även O...
Omtenta-frukost!
Ett samtal från Småland, och jag var uppe som planerat! En rejäl frukost bestående av; yogurth med crunchy, stekta-ägg-mackor, apelsin-passionsfrukst juice och så en mugg kaffe!

Dagens outfit
Tyckte allt att jag fick till det idag! Lite sådär lagom goa kläder, både att ha i tentasalen, som ute på stan.
Och på tal om tenta; Tack till alla som önskade lycka till, höll tummar och tår och bad en liten bön! För när jag var klar med omtentan, så kändes så himla bra! Åhh, gött värre!!! Men, ska inte gå händelserna i förväg och fira, men tror och hoppas innerligt på att jag klarade den!

Efter omtentan så blev det en tur på stan, i jakt på den perfekta kalendern! Dock uteblev det idag, då den ofanns överallt! (läs, enda stället där det fanns kalendrar typ; bokia...) Mötte happ som hö, Sandra i klassen! Så hängde med henne nån timme inne i en butik, haha!
Därefter mötte jag upp Johannes en liten sväng. Han drar ju iväg till Thailand snart för att bosätta sig där och plugga! Det ni! Så önskar honom all lycka till! =)


Paket!
 Och när jag tillslut kom hem, så väntade ett litet paket i brevlådan! Alltid lika trevligt tycker jag!

Och innehållet då?
Jooo, lite smått och gott hemifrån Småland! En del recept på god mat och lite bakverk, bullpenslar (som de råkade ta med som jag köpt), bromsar till cykeln, en film och lite trasdukar till att tvätta fönstrena med! Och så ett litet brev också.
J'aime ma famille!
Amo a mi familia!
Så det så!

Resten av kvällen spenderades inne hos mina übergoa grannar! Lånade deras internet lite och letade efter min kalender, och lyckades faktiskt hitta den nya versionen på tillverkarens hemsida! =D Nu ska jag bara gå tillbaka till Bokia och kolla om de kan beställa hem en!
(Kalendrar » Elevkalendrar Lines » Rialto | Burde) Den svarta varianten, så om någon hittar den så give me a call!)
Beställde även hem en del kurslitteratur... för dryga tolvhundra riksdaler! Fy sjutton! Plus att jag ska betala ytterligare fyra hundra för en annan kursbok... Meeeeen, vad gör det när man får lära sig saker och träffa klasskompisar igen?
Meeeeen tillbaka till mina kickass grannar! Hungriga som de var (och trötta), så blev det ingen mat lagad. Lösningen för dagen? Jag tog bilen och införskaffade dagens föda! Haha, snacka om att storhandla på Mc D! =P

Jag tar och avslutar dagen med ett stort leende, för att jag är nöjd med dagen och tillvaron! =)
Ett litet inlägg till bara, sen är jag klar för idag!

Signar ut, slut!

Inga kommentarer: