söndag 6 maj 2012

Host, snyt och glass i massor...

Kära vänner och trogna grannar!

En styck sjukling...
Just nu känns det som om tiden går fruktansvärt långsamt, men ändå snabbt på nåt konstigt vänster...

Jag hatar att vara sjuk dessutom. För man orkar inte göra så mycket, Kan inte göra så mycket. Ont i halsen, snyta sig var tredje sekund, hosta sönder halsen etc... Det bra med det hela, är ju att man åtminstone kan käka massor med glass, utan någon som helst ångest! (nästan i alla fall...). Det blir att dricka te i mängder också.

 Igår blev det godis, glass och så halsttabletter! Och så film givetvis! Det hela slutade med att jag somnade i soffan runt midnatt och vaknade av ett sms och gick och la mig i sängen istället =P Haha
Ruccollapaj
Igår passade jag på att testa att göra paj i mina små formar som jag fick när jag fyllde år. Senast jag försökte, så misslyckades jag, men banne mig; Jag fick till dem riktigt bra! =D

Kladdkaka
Passade även på att göra en kladdkaka medans jag ändå var i farten och orkade!  Och hade ingen vispgrädde hemma, sååå fick improvisera lite grann och vispade ihop lite marrängfluff och hade på lite nötcréme också. Det blev himlans bra får jag ta och meddela!

 Har hittat en ny favoritglass! Eller, har hittat en glass jag kan äta, utan konsekvenser och som är god dessutom!
Åhus Laktosfria glass är sjuuuuukt god! Och den här till vänster är Jordgubb/Marshmallows. Den innehåller inte jättemycket marshmallows, och bitarna är små... men goda! Och så finns det Choklad med bitar av choklad och chokladrippel. Mümzig!
Har under helgen smällt i mig en bägare av varje! Lövli! Och det lindrar faktiskt halsonten, om än bara för en stund.

Sen har jag faktiskt inte gjort så mycket mer. Har bara tagit det lugnt, kollat film, rensat bland lite bilder på mobilen och min ena externa hårddisk. Samt lagt ut en annons på Tradera, om en mobil jag köpte, men tragiskt nog inte använder;

http://www.tradera.com/samsung-wave-nyskick-20-manaders-garanti-auktion_260103_155477354

Så, känner DU någon eller SJÄLV är i behov av en ny mobil, så är´e bare till å kööööööp!

Har glömt att lägga upp det, men har bestämt mig för att komplettera allt det turkosa i min lägenhet med lite limegrönt! Nu är det förvisso en halvtaskig bild som inte gör färgen rättvisa, men grytlapparna är limegröna!

Imorrn blir det till att springa nåt ärende och framförallt hoppas att jag blir friskare/helt frisk. Jag, återigen ogillar starkt att vara sjuk... Måste ta tag i tvätten i morgon. Och öva lite granna inför bröllopet, som btw är SNART! AAAAHHHH! Ska bli himla kul! =D
Men nu är det nog allt dags att stänga av här tror jag minsann!

Signar ut, slut!

Inga kommentarer: