tisdag 29 oktober 2013

Nytt i lägenheten...

Kära vänner och trogna grannar!

Då var måndagen här och även förbipasserad!
Och vad har jag då gjort idag? Inte speciellt mycket för att vara ärlig... Vaknade av ett sms från mamma, som ville komma förbi på lite lunch (ja, jag sov till kl. 11:30...) . Sagt och gjort! Blev kombinerad frukost/lunch för min del, med lite kaffe och en bulle som vi delade på efter det.

Tanken var att jag skulle städat lägenheten idag... Men allt blir inte riktigt som man tänkt sig!
Så jag åkte och köpte mig en ny tv-bänk för lite av födelsedagspengarna jag fick! Att den sedan tog en halv evighet och ett hundratal svordomar att få ihop, är en annan femma! Hahah!

Här är en bild på resultatet i alla fall!


Jag är himlans nöjd, och nu passar den in med resterande möblemang här i vardagsrummet!

Måste passa på att visa mitt nya "soffbord" också som jag fick av farmor och farfar!!
Eller, bord är ju helt fel. Det är en kista som min farfar har gjort, med sidorna i mahognony!
Locket ska jag försöka måla så att det ser ut som såhär:
http://nesto.se/mobler/bord/soffbord/lador-och-vaskor/pretoria-kista/p-319998
Vet dock inte riktigt hur jag ska få till det med yta och så, men det rer sig nog i slutändan!

Jag gjorde inte klart tv-bänken helt, utan drog hem till la familia, åt lite och hjälpte sen till att tapetsera lite i källaren. Det kommer att bli så askalas!

Nu har här avnjutits lite te och några mackor, och laddats upp helgens bilder från min tripp till Skåneland!

Tre goa fluff!

Pre party pepp!
Får la slänga in en kommentar om årets kvinnliga storm Simone. Visst blåser det mycket, och saker flyger hit och dit. Jag känner mig dock kanske glad, att jag körde hem igår och inte idag, för risken hade varit stor att jag blåst av vägen idag tror jag :S

Men, nu är det minsann dags att gå och lägga sig!
Imorgon förmiddag kommer sotaren och ska gräva i köksfläkten eller något sådant, så måste montera ner hela kryddhyllan innan dess... Och flytta bilen i och för sig, så jag inte får böter. Och så borde jag åka och handla lite imorgon, för på onsdag ska det bli mysfrukost i gött sällskap!

Signar ut, slut!

Inga kommentarer: