söndag 2 december 2012

Om envishet som en åsna...

Kära vänner och trogna grannar!

Jag hörde eller läste, för ett ganska bra tag sen, ett citat från någon som sa; det är bara folk som mår dåligt som skriver bloggar...

Kanske ligger någon sanning i det, kanske inte?
Hur som haver, det är söndag. Igen. Veckorna går alldeles för fort enligt min mening. Och, som förgående inlägg förklarar, så har jag tagit på mig alldeles för mycket. Så det första jag kommer att göra imorgon bitti blir att ringa några samtal för att försöka re ut det hela på bästa sätt!

Jag är nog i lite av en svacka just nu. Precis i vanlig ordning så går ju allting upp och ner hela tiden, för ingenting går ju direkt som på rells, rakt fram. För det är ju sällan så att vägen svängde, men inte rälsen? Get it? För skulle allting gå enligt plan, ja hur kul skulle det då egentligen vara?

Man får ta en dag i taget och bara försöka, se det positiva i det hela! Vara glad för det lilla! För rätt som det är, ja då går det rakt uppåt!
Exempelvis så finns det ju faktiskt en del att se fram emot, förutom julen (som btw är om ca 22 dagar!) Jag jobbar måndag till söndag den här kommande veckan, sen högst troligen bara måndag till torsdag, för sen på fredag drar jag en sväng till västkusten! Ska bli såååååå skönt att åka dit en sväng! Borås, Alingsås och så Göteborg! Handla julklappar, bara mysa med goa vänner och gå en sväng på Liseberg! Kan redan känna hur jag slappnar av på tåget upp, haha!

Jag tänker nästan konstant på jobbet... dels för att jag gillar det och dels för att det hela tiden finns folk i omgivningen som kanske behöver råd, tips eller bara har frågor... Sen att troligen 14 av 15 har en mobiltelefon, gör ju inte saken så mycket bättre. Det gäller att lyssna på kroppen och göra någonting vettigt av det. Jag FÅR inte vara envis och tro att jag kan göra allt och lite till. Envis som en åsna...

Men nu är det minsann dags att ta och gå och lägga sig istället, för att i vanlig regi, sitta uppe till klockan ett-två... Jag har hittills intalat mig själv att det funkar, att ca fem till 6 ½ timmes sömn räcker per natt, men har kommit till insikt, att så är inte fallet.
Så därför ska jag borsta tänderna, ta fram min bok och läsa ett tag!

Signar ut, slut!

Inga kommentarer: