söndag 22 januari 2017

Dags att sluta klaga och ladda batterierna...

Kära vänner och trogna grannar!

Då var det söndag igen och helgen kunde inte kännas som mer bortslösad.
Veckorna bara flyger förbi och kvar står man mitt i helgen och vill utföra något för att känna sig produktiv.

Fredagen blev en lång historia med jobb, årsmöte och sen så skulle jag "bara" ut och ta en öl men en kompis. Som resulterade i att jag var hemma runt 5-halv 6 i lördags morse. Totalt slutkörd.
Lördagen då? Jo, men sov normala 8-9 timmar som sig bör, men sen var det ju det här med att städa som jag skippade i torsdags och disken och handla mat inför stundande middagsbjudningen.

Middagen blev bra med egengjorda burgare, men man känner sig ju som ett kolli och kan bara fokusera på en sak i taget. Man inser aldrig vid såna utekvällar att man inte är 19 längre och varken kropp eller knopp orkar lika mycket längre. Efter att gästerna gått, så gick jag och deckade och sov lite fram och tillbaka fram tills ca 9 i morse (söndag). Så, ja så mycket för en "produktiv" helg.




Jag ska väl säga att i dagsläget så känner jag mig överlag rätt så oproduktiv. Osocial och heller inte så särskilt uppåt. Må så vara att det är den årstiden. Att Januari månad gör att man blir pankare än en tibetansk munk... Jag vet inte. Men är jobbigt att inte kunna tänka särskilt positivt.
Och jag MÅSTE gå till gymmet. Nu har jag haft ont i höften hela helgen med. Ytterligare en punkt att lägga till listan över mindre härliga saker att leva med.

Nu är det mycket klagande från min sida, och ja idag får jag tycka lite synd om mig själv. För i slutändan så lever jag ändå ett bra liv. Och ett klagomål nån gång då och då kan man faktiskt leva med, så länge det inte är ett ständigt återkommande tema varenda gång.

Jag har inget mer att inflika med just nu. Behöver bara ladda batterierna för en ny jobbvecka och blicka framåt.

Signar ut, slut!

Inga kommentarer: