söndag 1 januari 2017

Om starten på det nya året...

Kära vänner och trogna grannar!

För varje gång jag går in här på bloggen så har jag insett hur sällan jag använder det här forumet för att uttrycka mig. Det känns som ett förlegat forum att använda, ändå så finns det så många som har bloggande som sin inkomstkälla fortfarande; faschinerande!

Men jag har inte min blogg för att tjäna pengar eller för uppmärksamhet, utan för att då och då skriva av mig lite och kunna blicka tillbaka.

Nu har vi gått in i år 2017, årets första dag den första Januari. Och för att vara ärlig så är det ingen skillnad, som vanligt. Nyår är ingen högtid för mig, jag kan lika gärna jobba. Anser inte direkt att det är något som behöver firas med pompa och ståt. En enkel middag funkar alldeles utmärkt för min del. Årsskifter 2015/2016 spenderades i London och var en upplevelse i sig, tidigare år har spenderats med mina amandor. I år så blev det med familjen och vänner till familjen.
Jag ska ärligt säga att det börjar kännas lustigt när bland annat deras barn (som är några år yngre) har skaffat partners och inte längre är med och firar.

Jag har verkligen börjat stadga mig här i lägenheten, fått tag i möbler och börja bara kunna njuta av att bo där jag bor. Jag har min bil och har ett jobb och en inkomst. Men det börjar bli lite tjatigt och ensamt. Vi ska ju förvisso alla bara jobba, spara pengar, ta semester och uppleva saker och dö någon gång... Meeeen det börjar bli lite enformigt att göra det själv, eller att bara förlita sig på sin familj eller de vänner som finns.
Jag tror jag har tagit upp det någon gång tidigare. Men jag tror mycket väl att jag har varit (och fortfarande är) för kräsen och framförallt: har varit singel för länge.

Det är inget jag går och tänker på och grämer mig för, jag har ju klarat mig så bra själv hittills och börjar man leta och vara desperat så går det ju definitivt inte. Det kommer när det kommer, men det gäller nog att inte vara allt för kräsen längre.

Nu fokuserar jag som sagt på mitt boende. Några bilder nedan (små detaljer bara).

Kopparbord, vas och fårskinn
Jularrangemang, doftar 
Med det mesta julpyntet borta
Inflyttningspresenter

"New year, New Me" är bara bullshit och jag har inga nyårslöften. Bara till att fortsätta att leva dag för dag!

Signar ut, slut!

Inga kommentarer: