torsdag 12 april 2018

Om ett nytt kapitel på bästkusten...

 Kära vänner och trogna grannar!

Jag skulle egentligen behöva avsätta lite tid både nu och då för att kunna skriva av mig lite igen. Men det är lustigt hur man alltid skjuter upp saker och ting när man egentligen vet hur lätt det är och vilken minimal tid det faktiskt tar i anspråk att slänga in en rubrik, bilder och text/tankar i ett blogginlägg?

Hur som haver så går ju livet vidare i alla fall.
Nu är det snart fredag igen och jag blir inte alls klok på vart veckorna tar vägen? Månaderna heller för den delen, eller ens åren? Det verkar te sig så illa att tiden dessutom bara går fortare och fortare ju äldre man blir.

Sen sist så har det hänt en hel del vill jag lova!
Kommer inte att beta av allt, men återge lite highlights dock.


Först och främst så är väl den största happeningen so far, att jag har bytt jobb och på sätt och vis blivit kostymnisse på riktigt! Jag arbetar fortfarande med rekrytering, men även numera som en faktisk chef med personalansvar! Det går bra nu. Eller ja, konsultchef om vi ska vara petiga.

Jag har också bytt yrkesarbetare mot tjänstemän. En rejäl omväxling som nu kräver hela mitt fokus och min förmåga att lära mig, fråga och framförallt våga ställa frågor. Dumma, viktiga, utmanande och framförallt väsentliga frågor.
Det här är väldigt långt ifrån vad jag jobbat med, både kompetensmässigt, men också på det sättet man arbetar.

Mina största punkter att personligen jobba på nu är att kunna be om hjälp, släppa stoltheten att "jag ska kunna allt" och faktiskt sätta in mig i nya arbetsmetoder.


Utöver detta då?

-Jag har flyttat till västkusten, igen...

Third time´s a charm; right?

Tredje gången gillt och andra gången gillt som inneboende i Alingsås. Vilket jag är extremt tacksam för också! Till Valborg får jag dock tillträde till min egna lägenhet i Kållered.
Det blir lite lagom med en 3/4:a på drygt 90/100kvm, förstahandskontrakt med parkering och nära till kollektivtrafik. Anledningen till att det är lite osäkert på antal rum och kvadrat är för att det är ett gammalt flerfamiljshus där man inte mätt upp och klassar rummen som olika, beroende på vem av värdarna man pratar med.

Jag kan inte säga annat än att jag har haft ofantlig tur till detta, men jag är tacksam och glad!

Jag har på tal om annat, åter anslutit mig till min gamla Gospelkör: Living Gospel i Borås vilket känns galet bra! Kommande konsert med nytt solo dessutom. Välkomnad med öppna armar!

Nu är det dock dags att ta mig en dejt med John Blund inför en låååååång Torsdag med både jobb, träning, städning och packning inför en helg i Småland med familjen.

Signar ut, slut!

Inga kommentarer: