tisdag 8 januari 2019

Ett rörigt år och riktlinjer för kommande år

Kära vänner och trogna grannar!

Det börjat kännas lite tjatigt med inlägg som är av negativ karaktär... Men det är så det är just nu i alla fall. Och det måste ju gå neråt innan det går uppåt igen - eller hur?

Just nu är en period, där jag inte alls har ork, lust eller energi till något egentligen. Men jag känner att det börjar gå hyfsat att stänga av i varje fall... Att sluta känna och tänka lite för en stund och istället bara vara och göra.
Det är inte roligt, det ger ingen energi eller rum för tanke eller reflekterande. Men det fyller ett syfte.

Jag tror jag under förra året lade upp en bild från villfarelser (från instagram) med en text:
"De sa åt mig att sitta fint. 
-Jag satt mig fult... 
De skulle aldrig få mig dit de ville!"

Well, nu är vi tillbaka i en liknande situation... igen. VARFÖR?!
Jag tänker, ifrågasätter och är väl helt enkelt för envis.

 Men, det får vara nog med klagande för detta inlägg i alla fall för hur som haver så fortsätter processen och jag låter processen ta över och sköta sitt helt enkelt.

Ännu ett år har gått och med den ännu en jul - min absoluta favorithögtid på året! Man får julpynta sin bostad, köpa julklappar och framförallt mysa med familj, släkt och vänner!

Det här året var i det avseendet inte direkt annorlunda. Bara min känsla för julen som inte riktigt infann sig som den brukar. Beroende på flera faktorer som bland annat avsaknaden av snö, energi och att tiden och året sprungit förbi...

Men en gran fick plats här i min lilla etta i varje fall!

 Vi fortsätter väl i samma goda anda?

- Nyåret -

I goda vänners lag, med mycket mat, lite gott att dricka och många långa samtalsämnen för kvällen.

Lagom beskriver nyårsafton 2018/2019 i min lilla lägenhet! Jag är helt klart mer än nöjd med hur kvällen artade sig!

TACK till alla ni som kom och förgyllde mina sista timmar av ett alldeles för rörigt 2018!





Starten på det nya året var både bra, knaggligt men ändå bra.
Mycket tack vare min underbara familj, men också tack vare mina fantastiska vänner som lyssnar, stöttar och kommer med god input! Även mina vänners familj är bra att bolla tankar med!

Ibland funderar jag på hur jag kunde ha sån turen att få sådan tur att just mina vänner blev mina vänner? Evinnerligt tacksam kommer jag alltid vara dock - det är en sak som är säker!


Men vad har ett nytt år att erbjuda?
Vilka löften kan man ge och försöka nå?

Jag har inte den blekaste aning...
Löften har jag knappt avgett inför ett nytt år, för jag känner mig själv och tycker det på något vis är lite fånigt att komma med "nytt år, nytt jag".

Men jag ger mig själv kanske lite riktlinjer att försöka leva upp till - saker som gör vardagen lite ljusare.

Till höger ser ni en bild från SoundCloud.
En plattform där jag och min kompis Emmelie lägger ut poddavsnitt! Ett exempel som fögyller min vardag med glädje, skratt och kreativitet!

För att lyssna, gå in via länken nedan:
https://soundcloud.com/satanvadfrascht 

Jag önskar att kunna lägga mer tid och positiv energi i vårt projekt.
Och att välmående, återhämtning och tid för reflektion och leva och njuta av nuet infinner sig under kommande år.

Ännu ett inlägg med bara lite jibberish talk.
Kanske något osammanhängande, men fortfarande nödvändigt för hjärna och själ för att kunna slappna av lite.

Ta hand om dig, och jag önskar dig ett givande 2019.

Signar ut, slut!

Inga kommentarer: