onsdag 20 april 2011

Känner du vår/påsk-peppet?!....

Kära vänner och trogna grannar!

Well, well! Känslan idag är... bra, men ändå lite underlig. Har jobbat idag ju, mellan 10-18, och det var ganska lite folk inne i butiken, trots att solen sken och det var ganska mycket folk på stan. Men det kanske var just det, att vädret var för fint? Tyckte att stämningen på jobbet för övrigt var lite... krystad? Eller så var det bara jag som kände så, tror det kan ha att göra med i lördags, fast å andra sidan är det inget att känna dåligt över, eftersom allt flöt på fint =).
Jag vill ha en ny mobil... Haha! Sämst jag är eller?! Inte för den skull att jag ogillar den jag har på något sätt, men fick lite ha-begär när jag pillade på HTC Incredible S idag! Den är ju funktionsmässigt i princip samma telefon som jag har, men enda egentliga skillnaden är designen och att den har en front camera samt en något mindre skärm.... Vill.... ha....! Men icke! Nu har jag ju en supertelefon redan, så dumt att hålla på och tråna efter en ny! Men hey, that´s me! ;)
På vägen hem blev det ett samtal med saknade Malmöbon Amanda! Och varför i hela världen ska alla jag tycker om flytta till olika delar av sverige för?! Bästa Malin i Stockholm (fast åker ju dit snart, mycket snart!) och Bästa Amanda i Malmöööööeee..... Och jag i Alingsås, det är ju i och för sig inte världens ände, men dumt.... Hade varit bättre om vi alla bott i Stockholm (Eller Göteborg för den delen...) Men nu när jag försökte ringa henne igen, så svarar hon inte =(, men tror hon är i Lund, och är lite upptagen ...

Hjälpte grannarna lite med att gräva upp lite buskar, eftersom de ska måla om huset (makes no sense at all? buskarna står runt en del av huset). Gött att hålla på och påta i trädgården faktiskt! Skulle nog blivit... vad tusan heter ordet på svenska?! Gardner på engelska? Ah! just det ja, trädgårdsmästare... eller bara florist, dekoratör? Hahahhahaha! (Tror jag vet en som kommer skratta ganska så gott åt det med trädgårdsmästare... ;) )  Well well... vi får väl se, när jag skaffar mig ett hus i framtiden, då ska den ha en stor trädgård vill jag lova! Syreéner, Jasminbuskar och mycket mycket mer! Haha.

Bild tagen med mobilen
Passade på att fota lite med mobilen på grannens gräsmatta där det var ett litet blått hav med blommor! Måste erkänna att jag är riktigt impad över hur bra min kamera är i mobilen! Kan meddela att alla bilder jag lägger upp här kommer från mobilen! Gick och hämtade min kamera sen, då batteriet tog slut i mobilen -.-´. Gött att fota lite igen alltså! Måste börja igen, helt klart! Fotorundor ska bli min nya hobby!

Sen blev det te och mackor framför Glee inne hos grannarna! Jag kan inte sluta kolla på den serien alltså! Idag var temat alkohol... Något som nästan alla kan relatera till på ett eller annat sätt. Jag ska inte gå in mer i detalj på mina tankar kring det, för då kan det bli ett ganska så långt ... Let´s stick with; everyone-drink responsible!
Jag blev himla pepp på att sjunga igen alltså! Tror jag ska sätta mig vid synten och klinka lite imorrn, spela in och lägga upp på youtube =). Funderar på Malmö Musikteaters kör & ork – Du måste finnas, Josh Groban – You Raise Me Up och kanske någon mer eller någon annan... Peter Jöback – En Sång Om Oss Den är en riktigt go låt också, fin! Haha, kom att tänka på att en klasskompis tyckte jag var lite lik Peter Jöback xD haha! Inte vet jag....

Imorgon MÅSTE jag plugga!!! STAT! Annars får jag hitta på ett straff av något slag... Any suggestions?! Måste packa också! PEPP PEPP PEPP PEEEEEEPPPPPPPPPP! Åh, vill ha fredag NU! Då blir det hela la familia, mamma pappa, bröder x2, 1x brors flickvän samt vår goa lilla hund!!!! Och givetvis mormors kusin och hennes man i Värmland! AWESOME!!!!!!!!
Hoppas verkligen att det blir lika gött väder imorgon som idag!

Signar ut, slut!

2 kommentarer:

Amanda sa...

Du kan köpa en ny telefon till mig. HATAR MIN SKITTELEFON! Jag ignorerade inte dig när du ringde, fick inget samtal.
Idiottelefon.

Viktor sa...

Hahaha! =P
Jag varnade dig lite innan köpet ju ;) Okej, lugnt! =) Ringer en annan dag förstår hon!
Kanske lika bra att gå tillbaka till din förra...