tisdag 19 april 2011

Otur med tentor, men tur i?....

Kära vänner och trogna grannar!

Vad finns det att säga? Jäklar vad det kan hända mycket på en dag. Humöret har gått som en jojo typ... Synd, när dagen liksom började så bra?! Jag gick upp i tid, hade till och med tid att sitta och njuta av frukosten i morse! Solen sken, jag hade med mig kladdkakorna till skolan och allt var liksom frid och fröjd. Föreläsningen var ärligt talat ganska så seg, men det var ändå okej... Där någonstans på mitten så blev det blev det uppskattad kladdkake-paus! Fy sjutton vad gott det var! Måste erkänna att jag känner mig stolt över den andra kladdkakan jag gjorde igårkväll, för den var faktiskt godare än den första ;).

Sen under dagen så kom resultaten för tentorna som vi gjort tidigare i Juridik i butik 2 och Ekonomistyrning 1. Haha, såhär i efterhand är det ändå lite skrattretande vad bitter jag blev?! Men var bara till att äta lite mer kladdkaka! Jag blev inte underkänd på EN tenta.... utan BÅDA! Kul när de andra en efter en i princip säger att de klarade båda två -.-´. Helvete... Det innebär att det i princip blir fyra tentor inom loppet av två veckor typ, OM EN MÅNAD?! Tror jag skiter i ekonomistyrningen, för jag har inte en chans i hela världen att jag klarar att läsa igen Allt skit... Jag får se om jag har tid till den i höst igen (troligen inte...) Jag får plugga igen allt i sommar om jag kan.

En tvåsidig scarf
Efter det så hade jag och min grupp ett möte bokat med butikschefen för MQ! Jag passade på att "tröst-shoppa" lite, trots att jag tidigare idag skrev att jag Inte skulle göra det... Men vi vet ju alltid hur det slutar i alla fall.

Inköpet -->
Den passar perfa till min bruna skinnjacka!

Intervjun hur som haver, gick askalas! Den tog inte riktigt planerade två timmar (tack och lov). Jag förundras över hur mycket han kan, trots att han är relativt ung. Visserligen, han är butikschef för två butiker och jobbar inom en riktigt bra koncern, så är kanske inte så konstigt. En sån bra och duktig butikschef vill jag också bli, om jag nu ska fortsätta att bli det, eller bara säljare och kanske föreläsare eller nåt på fritiden?

Väl hemma så har det inte blivit så mycket gjort... Hade tänkt att sätta mig på grannens altan i solen ett tag, men de ska måla om hela huset, så de hade massor med ställningar och grejs där. Plus att solen försvann ett tag där när jag väl skulle gå över och sola på gräsmattan lite.... Så, lat som man är så blev det tv:n, mina lika alltid trogna vän, sviker mig inte! Tog mig lite senare ur soffan och tog en liten promenix till Maxi för att inhandla lite ingredienser till maten och passade på att prata lite med fröken Super S aka Noni. Just det! Hon ringde mig tidigare i skolan idag, och gjorde mig lite glad =) Är så himla jobbigt att gå runt och vara bitter. Vi diskuterade en viss person L (lite omnämnd igår här på bloggen...). Hahah, måste bara dela med mig lite av vad hon skrev i ett sms om person L tidigare idag;
"Fy piiiiiiiip så snygga ni skulle vara tillsammans (och nej, jag har väl inte gått händelserna i förväg?! ;) )"
Haha, och när jag väl tänkte efter.... We would be great couple!!!! ;) Hahahah!  Men som sagt, händelserna i förväg här nu...
Hur går man tillväga för att inte gå för snabbt framåt med en person? Lite rädd att skrämma iväg människan xD hahaha! Tips/råd? =P

Jag köpte värsta monsterlimpan bröd på Maxi idag btw, för att återknyta till ämnet! 
Monsterlimpan!
Man skulle ju nästan kunna slå ihjäl någon med den?! xD hahaha!
Jag har inte ätit den, som planerat... Det blev en liten oskyldig, men onyttig fruktsallad istället =P
Ta ta da daaaa!
Lite äpple, mango, en skvätt apelsinjuice och en klick grädde =P

Men nu är det väl ändå dags att sova lite? Eller ska jag titta på en av de tre förjodade föreläsningarna jag hade planerat att kolla på tidigare idag? Vi får se hur det artar sig.
Jobb imorgon mellan 10-18, sen är det bara torsdag, därefter fredag och då blir det VÄRMLAND!!!!! =D Ska bli så jäkla skönt!

Åh, kan ju passa på att "tillägna" person L en låt, trots att denne inte har en aning (tror jag?!) att jag skriver denna blogg.... Something In Your Eyes Haha, den passar rätt bra! Jag föll pladask, ungefär som en faceplant, eller som när man går in i en glasdörr, eller snubblar så där klumpigt elegant framför "alla"... Ja, you get the feeling peeps! Think I´m....... in love?....

Signar ut, slut!

Inga kommentarer: