måndag 25 januari 2016

Hemlängtan...

Kära vänner och trogna grannar!

Ännu en dag avklarad i paradisverkstaden.

Idag är en sån dag där jag saknar Sverige extra mycket. Att handla på Maxi, kunna åka till familjen, sticka över till en polare på lite te och kvällshäng. Det händer inte här i London. Även om jag så vill tro det, så är det annorlunda här, både sett till atmosfär och hur folk umgås och agerar.

Jag saknar även att kunna ta bilen på en utflykt när man är lite ledig. Mina underbara vänner, familjen, kusten och den friska luften. London kanske bara är för turister eller bara de som är sjukt karriärsinriktade och som bara bryr sig om pengar och dricka öl?

Idag är en sån dag, då jag saknar mina gospelkörer hemma i Sverige. Den genuina glädjen, värmen och gemenskapen.

Som tur i allt detta, att mina underbara familj (hela bunten!) kommer på besök nu i helgen! Jag kommer förvisso jobba lite granna, men resterande tid kommer att spenderas med dem och försöka visa dem lite av vad London har att erbjuda som kan intressera dem!

Jag ska ta och gaska upp mig, ta fram sykitet och sy vidare på min faux fur cloak! Det ni!

Signar ut, slut!

Inga kommentarer: